Een personeelsfeest organiseren is leuk en zeer nuttig voor het bedrijf. Je laat dan zien dat je jezelf als expert ziet binnen het vakgebied. Nodig hierbij klanten, prospects en eventueel concurrenten uit wat jouw gedachten zijn over de branche waar je in werkt.
Let wel op: een congres organiseren doe je niet zomaar. Daar komt veel bij kijken. Wil je weten wat dat allemaal is? Lees het in onderstaande tips.
#1 Lekker eten en drinken
Na het congres met de sprekers is het fijn om even stoom af te blazen tijdens een netwerkborrel. Daar hoort een verfrissend drankje bij. Geen bar op kantoor? Huur dan een mobiele bar voor de bier en wijn. Wil je next level gaan en je klanten verrassen met heerlijke cocktails? Dat kan met een mobiele cocktailbar en professionele cocktailshaker. Dat valt zeker goed in de smaak.
#2 Goede sprekers uit het vak
Als je jezelf wil presenteren als expert is het goed om waarde te geven. Kies daarom voor sprekers die een autoriteit zijn binnen desbetreffend vakgebied. Klinkende namen zorgen voor een snelle kaartverkoop.
#3 Audiovisuele ondersteuning
Als je een grote zaal hebt gehuurd wil je ook dat het publiek achterin de sprekers goed hoort. Daar heb je een goede geluidsset, microfoon en geluidsman voor nodig. De geluidsman of -vrouw kan regelen welke microfoon aan of uit staat en de sound aanpassen op de akoestiek van de zaal. Licht en presentatie mogen daarbij niet ontbreken. Zorg dus ook voor voorzieningen op dit gebied.
#4 Muziek of een DJ
Na de serieuze praatjes van de sprekers mogen best lekker de voetjes van de vloer. Dat doen de mensen op lekkere muziek. Regel hiervoor een DJ die zelf de plaatjes draait. Of regel muziek die niet te hard staat voor tijdens de netwerkborrel. Muziek verbindt mensen.
#5 Hostesses of facility assistants
Heb je meerdere zalen en een groot aantal sprekers? Dan is het handig om een paar hostesses in te zetten. Deze dames verwijzen de gasten door naar de garderobe, de toiletten, de juiste zaal en het buffet.
#6 Naamkaartjes
Als je de mensen wil laten netwerken dan is het handig om iedereen te voorzien van een naamkaartje. Sommige mensen weten van tevoren op wie ze willen afstappen.
#7 Een presentator die alles host
Tussen de presentaties door wil je wel de energie hoog houden. Je wil ook voorkomen dat mensen door de zaal gaan lopen. Een presentator zorgt voor een goede vibe en eenheid.